.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رحیم مشایی حرف هایش را تکرار کرد

روز گذشته اسفندیار رحیم‌مشایی با تاكید بر سخنان قبلی خود در خصوص اسرائیل ضمن تایید صحت آنها گفت: «برخی از سایت‌های خبری صحبت‌هایی را به نقل از من درج كردند و بعد خودشان تكذیب كردند!» او كه دیروز در نشستی به مناسبت روز خبرنگار در كاخ گلستان حضور داشت، ادامه داد: «پیش از این گفته بودم ما با ملت اسرائیل دشمنی نداریم، هنوز هم با افتخار این را می‌گویم» و در واكنش به نظرات یكی از خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: «ذهنیت شما از اسرائیل صحیح نیست، اصولا نوع تفكر من با بعضی‌ها متفاوت است، بعضی‌ها فكر می‌كنند همه مردم اسرائیل در خیابان‌ها پوتین به پا كرده‌اند.» وی در مورد انعكاس صحبت‌های قبلی گفت: «بعضی از سایت‌ها كه مشكلاتشان با انقلاب مشخص است، صحبت‌های مرا بد انعكاس دادند و یك دفعه انقلابی شدند، متاسفانه برخی هم به نقل از من همان صحبت‌ها را تكذیب كردند، بهترین پوشش خبری را خبرگزاری فارس داشت.» معاون رئیس جمهور ادامه داد: این باید افتخار ما باشد كه با هیچ ملتی دشمنی نداریم، ما هشت سال فقط دفاع كردیم، هرچند با هیچ ملتی دشمنی نداریم ولی از طرفی می‌گوییم هیچ‌كس حق ندارد به ما حمله كند. وی ادامه داد: «خواهش می‌كنم این عبارت را عینا انعكاس بدهید، من قبلا گفتم و الان هم نه تنها تكذیب نمی‌كنم بلكه با قوت بیشتری می‌گویم، مردم آمریكا برترین مردم جهان در ارتباطات هستند.» رحیم‌مشایی در ادامه ضمن اشاره به سخنان لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات خود در خصوص مردم آمریكا و اسرائیل گفت: «من برای آقای لاریجانی نامه‌ای نوشتم و در آن نامه هم به ایشان گفتم؛ آقای لاریجانی گفتند كه صحبت‌های بنده درباره رژیم اسرائیل در شرایط حساس عنوان شده است در حالی كه اتفاقا این حرف در شرایط حساس كشور قیمتی‌تر است. ما برای آزادی مردمی كه در آن سرزمین زندگی می‌كنند تلاش می‌كنیم و با رژیم اسرائیل مخالفیم.» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تخریب محوطه‌های تاریخی و آق قلعه گفت: «در مورد اختلاف میان دستگاه‌های دولتی مسیر خاصی وجود دارد و هیچ سازمانی نباید از دستگاه‌های دولتی شكایت قضایی انجام دهد. همه اختلافات در شورای تامین استان حل می‌شود.» در ادامه یكی از خبرنگاران از همكاری فرماندار، امام جمعه و... برخی از مسوولین در ماجرای تعرض به حریم آثار تاریخی گفت: «فرماندار و... در رده‌ای نیستند كه بتوانند با حكم سازمان میراث فرهنگی مخالفت كنند. اگر لازم باشد با امام جمعه شهر نیز برای پافشاری نسبت به این اقدام برخورد قانونی می‌شود.» مشایی ادامه داد: «یكی از دلایلی كه رئیس جمهور در سفرهای استانی بدون ملاحظات میراث فرهنگی مصوباتی را تعیین می‌كند عدم‌مطالعات كافی و وجود اطلاعات برای بررسی‌ها اولیه است.» اسفندیار رحیم‌مشایی بار دیگر تاكید كرد كه ایران برای خرید آثار تاریخی كشور در هیچ حراجی شركت نمی‌كند ولی بی‌تفاوت نسبت به خروج یك شیء تاریخی از كشور گناه كبیره است، گفت: «ممكن است در پرونده‌ای ایران به این نتیجه برسد كه اقدام قانونی بی‌نتیجه است و تنها راه حل بازگرداندن شیء تاریخی شركت در حراجی است؛ در چنین شرایطی می‌توان تصمیم دیگری گرفت.»

شركت‌های هلدینگ صنایع‌دستی راه‌اندازی خواهند شد
رحیم‌مشایی با اشاره به نابسامانی بازار جهانی صنایع‌دستی و ناكارآمدی فعالیت‌های كنونی معاونت صنایع‌دستی در توسعه بازارهای فروش این محصولات، گفت: «تولید صنایع‌دستی بدون سفارش عمده و راه‌اندازی خط تولید امكان‌پذیر نیست.» وی مشتریان اصلی صنایع‌دستی را گردشگران خارجی دانست و بیان كرد: علاوه بر توسعه گردشگری خارجی و مهیا‌ كردن زمینه ورود گردشگران به كشور باید به سمت تولید عمده صنایع‌دستی پیش رویم و با كاهش هزینه‌های تولید، بازار فروش این محصولات را گسترده كنیم. به گفته او، راه‌اندازی شهرك‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی كه در هشت استان كشور در دست انجام است، در كنار ساماندهی بازار داخلی فروش صنایع‌دستی زمینه توجه و توسعه بازارهای جهانی را فراهم می‌كند. معاون رئیس جمهور اضافه كرد: حضور در نمایشگاه‌های جهانی و ایجاد بازارهای فروش ثابت صنایع‌دستی مهم‌ترین اولویت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در امسال است كه به این منظور تاسیس شركت‌های هلدینگ صنایع‌دستی با همكاری كانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی را در دستور كار قرار داده‌ایم. شركت‌های هلدینگ صنایع‌دستی با اولویت ایجاد محل فروش دائمی صنایع‌دستی در كشورهای هدف و دیگر مناطق جهان راه‌اندازی خواهند شد.

از تخریب محوطه باستانی شوش بی‌اطلاعم
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دستور پیگیری سریع تخریب محوطه باستانی شوش را داد و خواستار رسیدگی به این پرونده شد. وی همچنین تاكید كرد با متخلفان برخورد می‌شود. سازندگان هتل لاله با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی خوزستان، محوطه‌ای به وسعت 100 در 100 متر را در نزدیکی تپه‌های باستانی شوش به عمق 6 متر گود‌برداری كردند. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اظهار بی‌اطلاعی از تخریب لایه‌های ساسانی محوطه باستانی شوش توسط سازندگان هتل لاله، خواستار پیگیری این پرونده شد. وی اعلام کرد در صورت وقوع چنین تخریبی از خطای مدیر و کارشناسان میراث فرهنگی چشم پوشی نخواهد کرد. سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی، در این مورد به دنبال ارائه گزارش خبرنگار CHN از تخریب لایه‌های ساسانی محوطه باستانی شوش توسط سازندگان هتل عنوان شد. به گفته حسین ظهوری، خبرنگاری كه از رئیس سازمان میراث فرهنگی در این خصوص سوال كرد، سازندگان هتل لاله با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، محوطه‌ای به وسعت 100 در 100 متر را در نزدیکی تپه‌های باستانی شوش به عمق 6 متر گود‌برداری كردند. این در حالی است که پس از گودبرداری وجود لایه‌های باستانی و سفال در دیواره و اطراف محوطه قابل مشاهده بوده و به نظر می‌رسد هنگام گودبرداری نیز لایه‌های باستانی، سفال و اسکلت انسانی، احتمالا متعلق به دوره اشکانی و ساسانی از روی زمین برداشته و تخریب شده‌است. بر اساس گزارشی كه CHN منتشر كرده است باستان‌شناسان پایگاه پژوهشی شوش، اكنون اثری از خاک‌های برداشته شده دیده نمی‌شود و خاك احتمالا با ماشین آلات سنگین به جای دیگری منتقل شده است. همچنین محوطه تخریب شده که به بزرگی یک زمین فوتبال است، در حال حاضر به حال خود رها شده و از آنجا که در حریم اداره راه قرار گرفته است، ساخت هتل نیز با مشکل مواجه شده است. از سوی دیگر پس از بررسی باستان شناسان مشخص شد که محوطه تخریب شده در عرصه تپه‌های باستانی شوش قرار گرفته است. اما از آنجا که هنگام گودبرداری لایه‌های باستانی مشاهده شده، می‌بایست این موضوع به اطلاع سازمان میراث فرهنگی که مجوز گودبرداری را صادر کرده می‌رسید که این کار انجام نشده است. مشایی پس از شنیدن گزارش خبرنگار CHN گفت: «گزارش این تخریب به من داده نشده و به همین علت از آن اطلاعی ندارم.» رحیم‌مشایی كه بدون اطلاع از تاریخی بودن این محوطه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان، كلنگ احداث هتل را بر زمین زده‌است، از «طاها هاشمی»، معاون پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی خواستار پیگیری این تخریب شد و از وی خواست تمام اطلاعات به دست آمده از این گزارش را در اختیار خبرنگاران قرار دهد. همچنین وی تاکید کرد که از تخلف هیچ‌فرد و مقام مسوولی در این مورد نمی‌گذرد و در این میان مدیر و کارشناس فرقی نمی‌کند و با متخلف به شدت برخورد می‌شود. در حال حاضر گودال عظیمی به وسعت 100 در 100 متر، در محوطه باستانی شوش ایجاد شده است. مسوولان پایگاه پژوهشی شوش نمی‌دانند با چنین گودال عظیمی در یک سایت مهم باستانی که روزگاری مهم‌ترین شهر باستان بوده چه کنند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.